I livet, solo

IMG_1254

Jag är solist i mitt eget liv, här och nu.

Det som tidigare var en duett, har nu blivit ett solonummer. Beskrivningen är lätt svindlade..

Jag står ensam på scenen som är mitt liv.

Jag kan antingen reagera med att ”frysa fast” av rädsla för att göra bort mig, inför att bli utsatt för andras kritik, inför andras bedömning. Låta mig styras över livets scen under andras dirigerande.

Visst kan det ge en trygghet i att inte behöva göra val, ta beslut som kanske inte alltid blir som det var tänkt… Kunna luta sig tillbaka och säga
– Det var inte jag som sade det, som gjorde det

Men, nej… Solo-scenen är en utmaning som öppnar svindlande möjligheter och chanser som väntar på att bli tagna! Chanserna bär namn såsom;

Karriär

Kärlek

Och inte minst, livet

Kraften att gripa efter chanserna må skifta från dag till dag men drivet och viljan kommer att utgöra bränslet för sträckan fram till ett självförverkligande, som likt bladen hos en ros vecklas ut till en imponerande skapelse som i sin tur ger glädje, njutning och hopp

Idag är en dag så god som någon att börja göra ringar på vattnet

”Let your faith
be bigger than
your fear”

Unknown

Kommentera

