I livet, nu

IMG_0465

Reflekterar över varför jag valde att starta en blogg… Kunde ju lika gärna skrivit till mig själv i en anteckningsbok? Varför skriva så att alla, nåväl, de som hittar min blogg, kan läsa om mina känslor, tankar och upplevelser hittills i livet?

Jag svarar mig själv med att jag är övertygad om att det även finns andra som känner och funderar över tillvaron… Som känner glädje, sorg, stress, lugn och alla de känslor som gör oss människor så unika.

När jag rannsakar mina skäl till bloggen så önskar jag att, om ett år ha fått läsare som uppskattar, tillför, reflekterar och inspirerar mina fortsatta inlägg. Att känna ett gensvar…

Skälet till min blogg är helt enkelt att jag vill väcka tankar och känslor, skapa möten i text och ord.

 ”It’s amazing what you find out about yourself when you write in the first person”

Doris Lessing

Lämna en kommentar