I livet, glimtar av ljus

563409_3709200087202_1449293431_n

Jag får ibland välmenta råd om hur jag kan vända mina tankar när det känns som skymning i mitt sinne… Idag vill jag visa min uppskattning för dessa goda vänner som tar sig tid att lyssna och i empatisk omtanke värnar om mitt välmående

Här nedan listar jag tio saker som jag uppskattar och som berikar mitt liv

1. Att känna höststormen slita, i mina kläder, i mitt hår, som ger den befriande känslan av frihet

2. Att blicka ut över öppet vatten med horisonten som distant kuliss

3. Solens strålar och dess värme som får kropp och sinne att leva

4. Den vänskap som skapas i de sällsynta möten som varar en livstid

5. Beröringen från någon som jag beundrar och högaktar

6. Smaken av sälta efter ett ansträngande kraftprov

7. Känslan av välbefinnande efter ett kallt dopp i kristallklart källvatten

8. Att med min hud och mina fingrars känsel uppleva mjukheten i silke och sammet, kärvheten hos träet och den kalla glansen hos marmor

9. Ljudet av åska långt borta och blixtens sken som ljudlöst ackompanjerar

10. Att jag förärats förmågan att känna, se och smaka. Att förnimma de dofter som tar mig till minnen och platser som en gång och för alltid därefter tillfört mitt liv en dimension av himlen på jorden

”The secret is here in the present. If you pay attention to the present,
you can approve upon it. And if you approve upon the present,
what comes later will also be better”

Paulo Coelho
The alchemist

Kommentera

